Tüm sorunlarınız için tek Adres Deva

Anasayfa > göğsüme sanki bıçak saplanıyor Hastalığı ve Tedavisi

göğsüme sanki bıçak saplanıyor

Soru :

Merhaba benim şikayetim göğsümün sol tarafına ani olarak bir saplanır gibi bir ağrının gelmesi ve beni bir müddet kıvrandırması Bu ağrı bazende sanki yavaş yavaş iğne saplanr gibi ince bir sızı halinde canımı yakıyor Bu yazdığım göğüs ağrısı uzun yıllardır var Yaklaşık 2 yıldır bir işte çalışıyorum magnezyumhekzaflorasilikat maddesi içeren bir cila maddesi ile mermer cilası yapıyorum iş yerim de hava sirkülasyonu pek yok pencereler sürekli kapalı ve ben bu 2 yılda nefes darlığı şikayaeti yaşamaya ve merdiven ve yokuş çıkarken zorlanmaya başladım Ara sıra oluşan ve olduğunda bir müddet devam eden öksürmeler de var tabiii Sizce yaşadığım rahatsızlığın ciddiyet boyutu nedir ve yapmış olduğum iş bu rahatsızlığın oluşumunda ne kadar etkili bu işte devam etmem sağlık sorunları doğurmaya devam eder mi? Şimdiden vermiş olduğunuz değerli bilgiler için teşekkür ederim

Cevap

Göğüs bölgesindeki ağrıların birçok nedeni vardır ancak bunlardan bizi korkutacak olanlar kalp ve akciğer ile ilgili olanlardır. Kalple ilgili olan ağrılarında çeşidi vardır ve göğüs bölgesinde hissedilen ağrıların %5′inden daha azının nedeni kalp kaynaklıdır. Kalp krizi belirtisi olan ağrılar daha çok göğüs ön bölgesinde yaygın bir alanda olup boyna ve sol omuza doğru yayılır ve künt vasıflıdır. Bir noktada veya batıcı karakterde değildir. Bazen virüslerin neden olduğu miyokardit (kalp kası iltihabı) ve perikarditte (kalbi saran zar) göğüs bölgesinde ağrıya neden olur. Akciğerlerle alakalı göğüs ağrılarında ise genellikle nefes alıp vermekle ağrıda artma, nefes darlığı, öksürük, balgam gibi yakınmalarda eşlik eder. Göğüs bölgesinde hissedilen ağrıların yaklaşık olarak %90′ı kas-iskelet sistemi ile alakalı ağrılardır. Bu tip ağrıların genellikle yeri iyi lokalize edilir ve parmakla tam şurası ağrıyor diye gösterilebilir. Aynı zamanda bu ağrılar kısa süreli ve batıcı karakterde de olabilirler. Bir dâhiliye doktoruna başvurmanızı ve yapılacak muayene ve tetkiklerinize göre tanı ve tedavinizin düzenlenmesini öneririm. Geçmiş olsun

Aranan Kelimeler:

Etiketler: , ,

10 Mayıs 2011

Bir Önceki Yazı

«

Bir Sonraki Yazı

»
Soru Sormak için Resme Tıklayın

“göğsüme sanki bıçak saplanıyor” için 23 Yorum

  1. gülay diyor ki:

    Merhaba 18 yaşındayım ve yaklaşık 2 yıldan beri kalbime ansızın bıcak saplanir gibi bir ağrı geliyor geçmesi için nefes almamı yavaşlatiyorum ve hemen geçiyor doktora gitmeye de korkuyorum sizce ciddi bir sorun var midir..?

  2. kubra diyor ki:

    Mrb ben bundan iki uc hhafta once sozlum tarafindan aldatildim bunu kaldiramyordum ogrendigm gunden sonra birkac gun boyunca kalbm cok hizli atiyordu doktora gittim cok hizli dedi fakat bisey cikmadi simdi ise cok sık kalbime sanci atiyo boynum kolum uyusuyo nedeni ne olabilir

  3. gamze diyor ki:

    meraba benim kalbime bıçak saplanır gibi sancılar giriyor yıllardır var ama bir aydır diyet yapıyorum ve daha sıklaştı anne tarafımda kalp hastalığı var ölümlerin çoğu bu nedenle oldu bende korkuyorum yaşadığım yerde kaliteli doktorların olduğu bi hastane yok kalple ilgili poliklinikte yok dahiliyeyemi yoksa göğüs hastalıklarınamı muayene olmam daha iyi olur ilk etapta…

  4. ezgi diyor ki:

    merhaba.ben 17 yasındayım kalbıme bır sızı gırdı ilk once sag taraftn sol tarafa dogru kalakaldm oylece.aradan 1 hafta gectı derın bı nefes alırken aynı acıyı bır dha yasadm.Szce bunun sebebi ne olabilir sureklı grmıyor sadece ıkı kez grdı suanlık.cevabınızı beklıyrm sımdıden tskler.

  5. jale diyor ki:

    Merhaba.. Benim iki gündür kalbime bi ağrı giriyo ve kalbim çok hızlı çarpmaya başlıyor. Öyle oluncada nefes almakta zorlanıyorum. Nedeni ne olabilir?

  6. eda diyor ki:

    merhaba ben 33 yasindayim cocuklugdan bu yana kalp agrisi cekiyorum doktora gittim ic kalp kapakciginda acilma ve yirtilma var ilerleyen yaslarda ameliyat olabirsin dendi riski nedir acaba.

  7. Rabia diyor ki:

    Merhaba. Kalbimde ve Midemde ara ara bıçak saplanır gibi bir ağrı oluyor ve sonra başım dönüyor. Daha önce bunun için doktora gittim ama hiç bir teşhis konulmadı. Sizce bu ne olabilir.

  8. chilo diyor ki:

    17 yaşındayım ara ara şiddetli ve uzun süreli baş dönmeleri nefes alınca kalpte bıçak saplanır gibi ağrılar kalp çarpıntısı ve şiddetli baş ağrıları yaşıyorum bu neyin belirtisi olabilir? Lütfen yardımcı olun

  9. asya diyor ki:

    merhaba 23 yaşındayım göğsüme ara ara bıçak saplar gibi ağrı oluyo ve kafamı bi anda kaldırdığım zaman gözlerim kararıyo ara ara oluyo ama ne ne olabilir acaba?

  10. Melissa diyor ki:

    Bendede ara sıra kalbime ağrı saplanıyor ve 2-3 saniye sürüyor. Bu ağrıların %10′u sol omuzuma doğru yayılıyor. Çok korkuyorum kötü bişey çıkıcak diye. Daha önce doktora gittiğimde kalp aritmi den randevu alın dedi, daha almadım korkuyorum doktora gitmeye :/

  11. yelda diyor ki:

    ben 13 yasindayim. Arada oluyor ben doktora gittim hafif bi ritim bozuklugu var am nefes alislarindan dolayi olabilir onemli degil dedi guatra mi diyede baktirmaya gittik kan tahlili aldirdik hicbirsey cikmadidevam ederse istanbula gidin makineye iki uc gun baglanin dediler. ama bazen oluyor korkuyorum

  12. SEVTAP diyor ki:

    son 2 gunde kalbıme bıcak saplanması gıbı ağrı daha önce kalp ritim bozukluğu için ilaç kullandım.1 yıl öncedoktorun verdiği 1 kutu bitirdım sonra tekrar gıttım doktor duzeltı dedi ve şimdı ağrı başladı

  13. aslı diyor ki:

    geçen yıl gögüs ağrılarımdan şikayetçiydim ekg, eforlu ekg ,göğüs tamografi,karın ultrason,göğüs ultrason yaptırdım ,ayrıca psikolojik dediler 6 ay psikolog ilacı kullandım enson göğüs kanallarında süt yoğun dediler 4 aydır ilac kullanıyorum ara ara ağrı girsede çok korkmuyorum artık.çünkü kızım çok emmedi süt birikmiş olabilir dedim doktora inandım.şimdi bugece kalbime birağrı girdiki sızı gibi sancı gibi.nefes alamadım 5 dakikayı sürdü çok korktum.ne olabilir üşütme yada uykusuzluk ağrı nedeni olabilirmi.yada günde 10 sigara içmek etkilermi. ağrı beni gerçekten çok korkuttu kalp krizi sandım . bu arada yaşım 28.bana cevap yazarsanız sevinirim

  14. serdar diyor ki:

    merhaba benim şikayetimm sol göğsümde bi ağrı var bıçak saplanır gibi sanki arada kalbim şiddetli atıyo bazen yavaşlıyo kafam hep oraya takılıyo midem bulanıyo bu ara uğultulu bi ağrı içerde bi acayip ne olabilir acaba bu?

Sizde bu konu ile ilgili yorum yapabilir Soru Sorabilirsiniz

Yorum yaparken veya Soru Sorarken !
Düzgün bir Türkçe kullanınız!
Argo ve küfürlü kelimeler kullanmayınız!
İnsanları rencide edici ithamlarda lütfen bulunmayınız!
Saçma isim ve yanlış mail adresli sorular cevaplanmaz


Sağlık Ekibi Sağlık Kategorileri

  • Ağız ve Diş
  • Akciğer Hastalıkları
  • Bağırsak ve Anüs
  • Beslenme Hastalıkları
  • Beyin ve Sinir
  • Böbrek ve İdrar Yolları
  • Bulaşıcı Hastalıklar
  • Cilt Hastalıkları
  • Cinsel Hastalıklar
  • Çocuk Hastalıkları
  • Diğer Hastalıklar
  • Diyet
  • Doktora Sor
  • Eklem Hastalıkları
  • English Health
  • Erkek Hastalıkları
  • Estetik
  • Genetik
  • Göz Hastalıkları
  • Hastalıklar
  • Hormon Hastalıkları
  • İlk Yardım
  • Kadın ve Doğum
  • Kalp ve Damar
  • Kan Hastalıkları
  • Karaciğer Hastalıkları
  • Kas Hastalıkları
  • Kategorilenmemiş
  • Kemik Hastalıkları
  • Kulak Burun Boğaz
  • Laborant
  • Laboratuvar Günlüğü
  • Mide Hastalıkları
  • Ruh Hastalıkları
  • Sağlık Haber
  • Sağlık Sözlüğü
  • Sağlıkta Pratik Bilgiler
  • Şifalı Bilgiler Kitabı
  • Solunum Hastalıkları
  • Doktor Deva