spiral çıkarıldıktan sonra adet gecikmesi

20.05.2010 da spiral taktırdım aşırı kanamam olduğu için 11.06.2010 tarihinde spirali çıkarttılar. Normalde ayın 18-19 civarında adet olmam gerekiyordu fakat adet olmadım spiral çıkarıldıktan sonra adet gecikmesi olurmu? sorumu yanıtlarsanız sevinirim. gebelik testi yaptırmama gerek varmıdır? şimdiden verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim
Cevap
Spiral yaygın olarak kullanılan gebelikten korunma yöntemidir. Bu yöntemde gebelikten korunma yüksek düzeyde ortaya çıkabilir. Peki spiral sonrası ne zaman gebelik oluşur işte ayrıntılar
Spiral çıkarıldıktan ne kadar sonra gebe kalabilirim?

Spiral bir doğum kontrol yöntemidir ve kadının taktırdığı özel bir alet sayesinde gebe kalmasını engellemiş olur. Bu yöntem elbette çıkarıldığı an sona erer ve kadın hamile kalmaya başlar. Spiral kadının doğurkanlık olayını sadece erteliyor yani herhangi bir etki ederek körelmesine izin vermediği için çıkardıktan hemen sonra yani aynı gün dahi hamile kalma şansınız vardır.

Genellikle artık gebelik düşünen kadınlar var olan Spiral aletini çıkarıyorlar ve aylarca hamile kalamayacaklarını düşünüyorlar. Oysa baktığınızda birçok kadın hemen o ay hamile kaldığını belirtiyor ve herhangi bir engel olmadığını söylüyor. Zaten çıkartma aşaması doktor ile yapılacağı için muayene edilir ve her şeyin yolunda olup olmadığını da öğrenmiş oluverirsiniz. Özellikle muayyene olmalı ve asla kendiniz çıkarmamalısınız

Sizlerde spiral sonrası ne zaman hamile kalınız sorusuna ulaştığınıza göre o halde temkinli olmalısınız. Özellikle yumurtlama dönemine denk geldiğinizde gebelik en kısa süre içinde oluşuyor olacaktır. Spiral daha sonra yani doğumdan sonra veya hamile kalmak istemediğiniz her zaman uzun vadeli olarak tercih edilebilir.

Spiral çıkarıldıktan sonra ne zaman hamile kalınabilir

Bir önceki yazımız olan Ne zaman ilişkiye girersem bebek erkek (veya kız) olur? başlıklı makalemizde Bebeğiniz, Bebek Erkek Mi Kiz Mi Nasil Anlariz? ve Cinsiyet Tahmini hakkında bilgiler verilmektedir.

265 yorum “spiral çıkarıldıktan sonra adet gecikmesi

  1. Emine

    Slm hocam ben şubatta 7 yıldr takili olan spirali cıkarttırdim martin 10 nunda cok az kanamam oldu bidaha hic adet görmedim bugune kadar iki hafta evde kendim test yaptim cıkmadı ikinciyi duşundugum icin cıkarttîrmıştım gecen ay enfeksiyonum olmustu ilac kullandim yaklasik 3haftadirda ilac kullanmıyom acaba baska problemmi var yoksa hamilemiyim cevabinizı bekliyorum hormonlarimada baktırdım temis cıktı

  2. Elmas

    Slm hocam ben şubatta 7 yıldr takili olan spirali cıkarttırdim martin 10 nunda cok az kanamam oldu bidaha hic adet görmedim bugune kadar iki hafta evde kendim test yaptim cıkmadı ikinciyi duşundugum icin cıkarttîrmıştım gecen ay enfeksiyonum olmustu ilac kullandim yaklasik 3haftadirda ilac kullanmıyom acaba baska problemmi var yoksa hamilemiyim cevabinizı bekliyorum

    • hormon değerlerinize baktırın ilk ay gecikme olabilir

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>